Sunday 19 September 2010

Resident Evil Afterlife - Review



Salam semua,
Hari ni sempena Raya ke-7 ni, aku just nak buat a simple post je hari ni. Actually ada banyak perkra yang aku nak expresskan di blog-blog aku ni. Cuma masa je bila aku nak postkan sebab tengah menunggu masa yang sesuai untuk dipostkan!
Anyway, aku just nak ucapkan lagi sekiranya aku terlupa nak ucapkan sebelum ini : Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf  Zahir & Batin sekiranya aku tersilap cakap atau terkasar bahasa ( agak-agak terlambat sangat ke? he he he ).
Anyway again, aku nak buat satu review tentang satu filem : Resident Evil 4- Afterlife. Ada sesiapa dah tonton ke filem ini? Well, just a short review la dari aku.





Bagi aku, Resident Evil ni dari dulu sampai sekarang ni tiada beza sangat. Yang no.1 & 2 tu aku suka sebab dia ikut jalan cerita game dia. Atleast ada juga la storyline dia. Tapi masuk yang ke-3, dia jadi macam off-topic sikit. Storyline dah tiada kaitan dah. Dia macam dah cerita dia tersendiri.

Resident Evil Afterlife video trailer!

Dari segi special effects dan juga actors dia, memang agak best la. Setiap kali keluar sequel dia, memang ada perubahan dari segi style perlawanan dan juga efek-efek baru yang lagi gempak! Tapi storyline dia macam out gila. Tapi mostly penonton-penonton zaman sekarang ni bila ada cerita keluar, tak kira la storyline out ke pe ke, janji menghiburkan. Macam aku, mesti nak teliti dengan mendalam, lagi-lagi tayangan yang dah lama aku nanti-nantikan atau menjadi tayangan yang mendapat ramalan yang gempak!
Lagi satu, aku pula suka lakonan seorang mamat dalam cerita ni; Wentworth Miller! Pelakon ni aku minat ( bukan secara gay~ish ye. ) masa dia berlakon dalam series Prison Break. Watak dia ke or personaliti or lakonan dia ke dalam cerita tu memang cool habis! Dia ni memang gempak la dalam cerita tu dengan lakonan cool dia tu.

Wentworth Miller

So basically, dari segi action, efek, acting memang aku bagi 8/10, cuma storyline je la out sikit. But overall, it's worth watching. Ini cuma pendapat aku, nak juga dengar pendapat anda semua.
Till next time, ciow.
Wassalam.

1 comment:

  1. cerita org putih mmg best lebh2 ttg hal penyiasatan mmg menarik;)

    ReplyDelete

What do you have to say people?

Related Posts with Thumbnails